Mobiliteit

16 december 2015

"Transferium bij de Punt is niet te verkopen"

Een transferium bij de Punt in kwetsbaar gebied is niet te verkopen volgens de SP. Er is niet aangetoond dat dit een oplossing zou zijn voor fileproblemen richting Groningen.

16 augustus 2011

KAMERVRAGEN HOOGEVEEN IC-STATION

De SP blijft opkomen voor betere verbindingen over het spoor, ook voor Zuidwest Drenthe. SP kamerlid Farshad Bashir stelt samen met Kamerleden van GL, CDA en D66 vragen over IC-station Hoogeveen. Dit naar aanleiding van een motie in de Drentse Staten waarbij de Staten nogmaals aandringen op een IC stop in Zuidwest Drenthe en betere doorgaande verbindingen voor de noordelijke reizigers. De NS blijkt voornemens over te gaan op een dienstregeling met vier in plaats van drie treinen per uur. Een hele vooruitgang voor veel reizigers. Maar daarin is nog steeds geen IC stop in Hoogeveen voorzien.

28 juni 2007

Verbeter treinverbinding rond Emmen

De SP ziet het doortrekken van de lijn Zwolle-Emmen naar Stadskanaal als een investering in de toekomst. SP-Fractievoorzitter Oosterlaak: ,,Wij zijn een voorstander van de treinverbinding tussen Emmen en Groningen. De oude sporen liggen er nog. Het is een kwestie van opknappen en in gebruik stellen’’.

16 januari 2005

Zuiderzeelijn van de baan

Deze week viel definitief het doek voor de Zuiderzeelijn. Een nederlaag voor Noord-Nederland volgens sommigen. Een wijs besluit vinden de tegenstanders.

12 september 2004

Daar is die weer.... De Zweeftrein

Denk je dat je alles gehad hebt duikt daar opeens de zweeftrein weer op. Opnieuw proberen voorstanders van de zweeftrein Noord Nederland warm te laten lopen voor de zweeftrein. In grote delen van Drenthe is inmiddels een informatiekrantje verspreid die ons doet geloven dat we in Noord Nederland echt niet zonder de zegeningen van de zweeftrein kunnen.