14 september 2016

Uitvoeringsprogramma onderwijs en arbeidsmarkt

Foto: provincie Drenthe / www.provincie.drenthe.nl

In het Uitvoeringsprogramma Onderwijs en Arbeidsmarkt ontbreekt volgens de SP de kritische vraag hoe haalbaar een en ander is. In de praktijk zullen er gewoon voldoende arbeidsplaatsen moeten komen en blijven voor mbo en lagere opleidingen.

4 november 2010

Statenleden geven les en debatteren met jongeren op Alfa-college

Op 3 november 2010 organiseerde het Alfa-college een politieke dag voor zo’n 500 studenten. Tijdens deze dag gingen leerlingen met elkaar in debat en met statenleden. Ook konden de leerlingen workshops volgen van statenleden. Deze dag volgde op een aantal lessen burgerschap (voorheen maatschappijleer) die gewijd waren aan de politiek. ‘Al met al een geslaagde dag’, aldus Wout Kelder, docent burgerschap.

16 februari 2009

'Voorkom dat ouders lerares zelf moeten gaan betalen'

Het is onaanvaardbaar dat ouders het salaris van een juf moeten gaan betalen omdat de school het laat afweten. Dat zegt SP-Kamerlid Manja Smits in reactie op het bericht dat ouders van de Burgemeester Grollemaschool in Borger 15.000 euro willen betalen om te voorkomen dat de juf weg wordt bezuinigd.

20 februari 2008

Scholieren weten van wanten.

De SP heeft genoten van het Jongerendebat en de Op weg naar het Lagerhuisdebat.