Binnenklimaat scholen 'Ze deden een plas en het blijft muf in de klas is geen optie’

20 juni 2013

SP fractie is verbaasd over de reactie van het college op vragen over het binnenklimaat op Drentse basisscholen. Gedeputeerde van den Boer kwam in de commissievergadering in zijn reactie niet verder dan een formeel antwoord.

Statenlid Louise Smits is verbaasd. ‘Iedereen weet wel dat schoolbesturen en gemeenten primair verantwoordelijk zijn voor het binnenklimaat op scholen. Het is ons een raadsel waarom deze ex- schoolbestuurder niet de mogelijkheid heeft aangegrepen om de urgentie van dit probleem te onderstrepen. Het college had op zijn minst de toezegging kunnen doen om de verantwoordelijken eens flink achter de broek te gaan zitten’. Volgens de SP is het raar dat de provincie op allerlei terreinen de regierol pakt maar dit kennelijk niet geldt voor het probleem rond het binnenklimaat op scholen.

De fractie beraadt zich op vervolgstappen. ‘Ze deden een plas en het blijft muf in de klas is voor ons geen optie’ aldus de SP. Suggesties en opmerkingen over het binnenklimaat op basisscholen in Drenthe kunnen gemaild worden naar drenthe@sp.nl.