Krokodillen tranen PvdA over Drentse woningbouw?

21 december 2012

Krokodillen tranen PvdA over Drentse woningbouw?

Volgens PvdA statenlid Beerda is het rampzalig gesteld met de woningbouw in Drenthe. Beerda stelde mondelinge vragen aan het College naar aanleiding van het stopzetten van diverse bouwprojecten door de woningcorporaties, over de economische gevolgen van het stilvallen van de bouw en de toename van de werkeloosheid onder bouwvakkers. Een herkenbaar verhaal.

Toch reageerde SP fractievoorzitter Oosterlaak niet louter instemmend. Natuurlijk de situatie in de bouw is een drama en het is ook goed om te kijken wat de provincie bij kan dragen om dat op te lossen, vindt ook de SP.
,,Maar laten we niet vergeten dat we hier te maken hebben met rampzalige politieke besluiten van de regering, bestaande uit PvdA en VVD. Die voeren een verhuurdersheffing in de sociale woningbouw in waardoor de corporaties in financiële problemen komen. Nu stelt PvdA-er Beerda vragen aan het College dat bestaat uit PvdA en VVD. Vragen aan de eigen PvdA gedeputeerden in deze vergadering van de staten. Maar we weten allemaal hoe het zit. Wordt het om te beginnen geen tijd dat u binnen uw eigen partij eens een keer uw eigen mensen gaat overtuigen. De rest van Nederland begrijpt allang hoe rampzalig het beleid van deze PvdA/VVD regering voor de bouw is’’.