SP start kampagne met informeren kiezers

20 januari 2011

SP start kampagne met informeren kiezers

DRENTHE- 2 Maart zijn er verkiezingen voor Provinciale Staten. Maar eigenlijk weten nog heel weinig mensen dat, concludeerde een enquete-bureau in opdracht van RTV-Drenthe. ,,Als SP doen wij daar graag wat aan. Want deze verkiezingen zijn gewoon belangrijk’’, vindt Ko Vester statenlid voor de SP-Drenthe. De SP deelt de komende weken in vrijwel heel Drenthe een speciale drentse verkiezingskrant uit. In de krant pleit de SP voor beter OV in Drenthe. Voor gezondheidszorg van goede kwaliteit voor iedereen met meer aandacht voor preventie en gezond ouder worden. Voor diervriendelijke landbouw. Tegen CO2 opslag en voor schone energie. Voor aanpakken van het asbestprobleem.
,,Een hele klus die krant, maar dat doen we graag. Met deze verkiezingen is het tijd voor een Protest. Niet alleen in Drenthe moet het beter. Premier Rutte zei dat hij van 2 maart graag een test van zijn kabinet wil maken. Dat is wat ons betreft prima. Een stem op de SP voor de Eerste Kamer is ook een protest tegen de politiek van dit rechtse kabinet, dat rijken ontziet en gewone mensen de rekening laat betalen’’, vindt SP-lijsttrekker Philip Oosterlaak’’.