Haagse invloed op Drentse leefomgeving

27 mei 2010

Haagse invloed op Drentse leefomgeving

Dinsdag 25 mei was Arnout Hoekstra te gast in Assen. Het Drents Plateau had een debat georganiseerd in het Atrium van RTV Drenthe met het thema ‘Haagse invloed op de Drentse leefomgeving’. Van de andere partijen namen deel: Ineke van Gent (GroenLinks), Jan Mastwijk (CDA), Brigitte van der Burg (VVD) en Agnes Wolbert (PvdA). Als enige (nog niet) Kamerlid en als iemand die bij lange na niet uit deze regio komt was het wel zaak mij goed voor te bereiden. De Statenleden de SP-Statenfractie van Drenthe Ko Vester en Renee Westerhof hebben hem korte tijd bijgepraat over wat er zoal speelt in Drenthe. Ook had hij ’s-middag de tijdgenomen om de binnenstad van Assen eens te bezichtigen.

"Drenthe heeft een belangrijk cultuurhistorisch landschap. De schoonheid en uniekheid van dit landschap is van nationaal belang. Het behoud daarvan is niet vanzelfsprekend. De kwetsbare schoonheid moet daarom beschermd worden door de overheid. De grote vraag is door welke overheid: het Rijk, de provincie of de gemeente?"aldus Reinout Hoekstra