Boerenbedrog paardenclub NIC

2 oktober 2009

Boerenbedrog paardenclub NIC

ASSEN – De provincie Drenthe schonk in 2007 het NIC (Noordelijk Internationaal Concours Hippique) een bedrag van 120.000 Euro voor de aanschaf van materialen; Stallen en een speciale vloer. De spullen werden echter niet aangeschaft maar voor de duur van het concours geleased, terwijl de provincie te horen kreeg dat alles geleverd was. Het NIC ontving het volle pond aan subsidie.
In 2002 kreeg het NIC ook al een subsidie van 114.000 Euro, voor –jawel- ook de aanschaf van stallen en hindernissen. Dit keer een subsidie van de provincie die via de gemeente Tynaarlo liep. Waar deze stallen, hindernissen en vloer gebleven zijn is onbekend.
Het NIC weet ondertussen van de prins geen kwaad. Men heeft de organisatie van het concours uitbesteed aan organisatiebureau BCM. BCM zou buiten medeweten van het NIC de spullen geleased hebben.
SP Statenlid Vester is ondertussen verbaasd dat GS van Drenthe het NIC opnieuw de kans wil geven met terug werkende kracht subsidie aan te vragen, dit keer niet voor het aanschaffen maar voor het leasen van de spullen. Met de lease truc heeft het NIC zich niet aan de subsidievoorwaarden gehouden. En zoiets speelde al eerder in 2002. De provincie blijft ondertussen de beurs voor deze club trekken. In 2007 meende GS al zonder PS vooraf te informeren tot de subsidieverlening over te moeten gaan. Dat stond toen nergens in de goedgekeurde begroting. Nu krijgen we bericht dat men alsnog subsidie gaat verstrekken voor het leasen van de spullen. Ook weer achteraf. Maar dat er ook al in 2002 subsidie is gegeven voor het aanschaffen van het materiaal, daar moeten we dan weer zelf achterkomen. Wij willen zo snel mogelijk opheldering over wie nu eigenlijk wie belazert’’.

Zie ook RTV DRENTHE
Of luister RTV Drenthe