Hoezo extra miljoenen voor Marketing Drenthe?

14 maart 2009

Hoezo extra miljoenen voor Marketing Drenthe?

"Niet te geloven. Gaat dat zo makkelijk? Ik snap werkelijk niet waarom de VVD de gedeputeerde nu onder druk zet om Marketing bureau Drenthe even twee miljoen toe te schuiven. We hebben het vandaag over de kredietcrisis en er zijn nota bene onnoemelijk veel MKB bedrijven die ook zitten te springen om geld. Daar doen wij niet aan mee!"
SP commissielid Alie Dekker was kort en duidelijk. Geen steun van de SP voor het plannetje dat vanuit de VVD opborrelde tijdens het debat over de kredietcrisis door meer geld in "Drenthe promotie" te pompen.

Gedeputeerde Vlietstra was gelukkig iets terughoudender omdat er helemaal geen uitgewerkt plan is ingediend en zij nog geen kennis had gemaakt met het bureau.
Het leek haar verstandiger eerst maar eens met het marketing bureau te gaan praten.

Marketing Drenthe lanceerde vorig jaar een omstreden campagne om Drenthe
op de kaart te zetten. Veel glossy folders waarin het draait om de inspiratie die een verblijf in Drenthe op zou leveren. Naar aanleiding van kritiek van de SP, volgden ontkenningen dat het hier vooral zou gaan om een campagne gericht op het duurdere segment. Nog voordat de resultaten van de campagne bekend zijn, pleit men echter statenbreed in de commissie
voor een extra miljoen in 2009 en nog een miljoen in 2010, om op die manier het toerisme te steunen.

Dekker: "Toerisme steunen prima. Maar zomaar twee miljoen erbij, zonder dat
men ook maar een flauw benul heeft van de effecten van de lopende campagne gaat er
bij ons niet in. Zouden we dan niet even afwachten wat de effecten zijn voordat de volgende miljoenen over de balk gaan? Gedeputeerde Vlietstra lijkt me een verstandige vrouw die zich niet door de VVD onder druk laat zetten”.