"De Buurt, de schaal van de toekomst"

18 maart 2009

"De Buurt, de schaal van de toekomst"

Op donderdag 26 maart van 20.00 tot 22.30 organiseert de SP in Drenthe voor alle afdelingen een gezamenlijke ledenvergadering in Café "De Linde", Stationslaan 2, 9411 PS te Beilen.

Op 4 april 2009 vindt de halfjaarlijkse regioconferentie voor Noord-Nederland weer plaats. Zoals altijd besteden we het middagprogramma aan een actueel thema in de partij. Het partijbestuur heeft besloten om deze keer het recent verschenen rapport "De buurt de schaal van de toekomst" te bespreken. Als voorbereiding daarop bespreken we rapport eerst in de lokale afdelingen met alle leden.
.

Dit rapport sluit goed aan bij de aandacht die het "Buurten in de Buurt" het laatste jaar in de partij gekregen heeft. Het terug gaan naar de buurten, het weer in gesprek gaan met de mensen in de buurt. En, nog belangrijker, het weer samen aan de slag gaan met de onderwerpen die de mensen in de buurt belangrijk vinden. In het rapport wordt de Buurt, en de mensen die daar wonen, weer centraal gesteld. Dit in tegenstelling tot de nog steeds geldende opvattingen dat alles maar groter en op meer afstand moet komen.

Wil je mee praten over hoe wij, als SP, de buurten weer het middelpunt van de samenleving willen laten worden. Heb jij ideeën over hoe we de voorzieningen weer terug kunnen krijgen in jouw buurt? Kom dan meepraten op 26 maart 2009, in Beilen. Is het lastig om naar Beilen te komen? Neem dan even contact op met jouw afdelingsvoorzitter en we gaan samen een oplossing zoeken