'Breng rust in de Tent'

15 mei 2019

'Breng rust in de Tent'

'Geef voldoende middelen en breng rust in de tent' dat zei Robert Mäkel bij de bespreking van de Regiole Uitvoeringsdienst (RUD).

Lees hier zijn bijdrage

We hebben vorig jaar al bij de bespreking van de RUD aangegeven dat we vinden dat deze belangrijke uitvoeringsdienst, zo niet de belangrijkste dienst, voldoende geld moet krijgen om Drenthe schoon en veilig te houden. De mensen die er werken verdienen onze waardering in voldoende middelen maar ook in de manier waarop we over hun praten.

Het is terecht dat de ondernemingsraad aangeeft dat ze zorgen hebben over het hoge ziekteverzuim en de effecten op de arbeidsvreugde door negatieve publicaties over het financiële wel en wee van de RUD. Ze vragen de directie om het personeel uit de wind te houden. Vorig jaar zeiden we al dat wij als politiek vooral de hand in eigen boezem moeten steken wat de financiën betreft. Flink korten en dan verwachten dat het allemaal soepel blijft lopen blijkt nu al jaren wensdenken
van ons als politiek.Voorzitter, we willen dat de RUD niet alleen de eerste 5% aan bezuinigingen structureel terugkrijgt maar ook de resterende korting wordt teruggedraaid. Breng rust in de tent. Geef mensen hun werkplezier terug en geef voldoende middelen.