Ko Vester SP fractievoorzitter en Martijn van Middelaar nieuw SP statenlid

15 april 2014

Ko Vester SP fractievoorzitter en Martijn van Middelaar nieuw SP statenlid

Ko Vester zal de komende tijd de SP-fractie in de staten van Drenthe aanvoeren. Vester is inmiddels zeven jaar statenlid. Hij was ondermeer SP-woordvoerder bij de acties om CO2 opslag in Drenthe te voorkomen. Martijn van Middelaar was al commissielid voor de SP en hield zich ondermeer bezig met natuur en landbouw.
Ook nieuw bij de SP statenfractie zijn de commissieleden Jantien Fokkens en Wim Moinat. Fokkens was actief voor de SP in Aa en Hunze. Moinat verdiende zijn sporen in de gemeenteraad van Emmen.

Statenlid Erik van Eekelen is in de gemeenteraad van Assen gekozen en kan het statenlidmaatschap niet meer combineren met een nieuwe baan. Commissielid Alie Dekker verruilt de statenfractie eveneens voor de
gemeenteraad van Assen. Philip Oosterlaak, die bij twee statenverkiezingen de SP-lijst trok, blijft statenlid maar gaat de komende tijd als regio vertegenwoordiger Drenthe aan de slag om te helpen bij de groei van de
SP-afdelingen

Geachte meneer Vester,

Wij zijn van het Jade College in Assen. We geven les aan alleenstaande minderjarige vluchtelingen. (Bij u wel bekend)
We zijn bezig met het thema politiek, omdat we belangrijk vinden dat onze jongeren iets meekrijgen van de politiek in Nederland.
Graag zouden wij het provinciehuis met de jongeren bezoeken. (eventueel rondleiding, gesprek o.i.d.) Zijn hier mogelijkheden voor?
We zien u reactie graag tegemoet.

M.v.g.
Rinze Kootstra, Chris Kooistra en Nienke Demmink