OV Bureau neemt klachten en suggesties voor dienstregeling busvervoer zeer serieus
OV Bureau neemt klachten en suggesties voor dienstregeling busvervoer zeer serieus
Bij het opstellen van de nieuwe dienstregeling 2014 zal het OV bureau de klachten die binnen zijn gekomen op het meldpunt van de SP Denthe meenemen. Daar waar het mogelijk is om de gesignaleerde situaties nu al te verbeteringen zal naar worden gekeken.
In totaal kwamen er 25 meldingen binnen. In december 2012 opende de SP Drenthe een meldpunt over de nieuwe dienstregeling van 9 december 2012. In totaal kwamen er 25 meldingen binnen die zijn gebundeld en besproken met het OV Bureau.
Over het verdwijnen van de weekkaarten zijn heel veel klachten bij het OV-bureau binnen gekomen. Het OV-bureau is aan het onderzoeken hoe dat kan worden opgevangen, m.n. ook door een voorziening in de vakantieperiodes. Het verschil in tarieven op afstanden roept vele vragen op. Het lastige is dat de tarieven decentraal worden vast gesteld. Het landelijk gelijktrekken hiervan wordt gezien als een grote prioriteit. Maar dit is een zaak van de landelijke politiek. Het gebrek aan oplaadpunten is ook aangekaart. En hoe problematisch het is om je kaart op te moeten laden in een volle, rijdende bus. Daar wordt naar gekeken.Over de klachten van de veranderde tijden van de 318 en de 308 wordt bij de dienstregeling voor 2014 gestreefd om betere aansluiting te krijgen op de trein in Groningen.
Louise Smits; Ik ben erg blij dat mensen de moeite nemen om hun suggesties en klachten te melden. Het OV bureau kan zo heel goed zien waar het busvervoer beter kan.
Hieronder de overige meldingen die met het OV Bureau zijn besproken:
-het verdwijnen van lijnen zoals lijn 23, lijn 51 en lijn 659
-bereikbaarheid van met name de wijk Peelo Assen en ook met name ‘s avonds
-de gevolgen van het veranderen van vertrektijden bij lijn 308, lijn 58,lijn 50,
en de bus die in Hooghalen komt.
-de frequentie en tijden van lijn 36
-de bereikbaarheid van Zwiggelte
-het niet meer kunnen kopen van weekabonnementen/kaarten
-de perikelen met lijnen 20 en 22 en de schooltijden
-de aansluiting van lijn 13 op lijn 40 en omgekeerd
-de bereikbaarheid van Dwingeloo buiten de spits voor de scholieren die in Assen op school gaan -
-het lange wachten
-de klachten over chauffeurs
-de klachten over de volle bussen
Klachten en suggesties kunt u nog steeds rechtstreeks indienen bij het OV-bureau via info@ovbureau.nl
- Zie ook:
- Openbaar vervoer