Opkomen voor de EMCO

4 september 2012

Opkomen voor de EMCO

'We stonden samen in Den Bosch bij de landelijke protest bijeenkomst. We stonden samen in de TT-hal voor een goede CAO. We liepen mee met de mars in Assen. Samen met jullie komen we op voor de mensen van de EMCO', aldus Ko Vester, maandagmorgen in een forum in de kantine bij de EMCO in Emmen.

Een zaal vol EMCO medewerkers die politici van D66 en CDA het vuur aan de schenen legden. Of het normaal is dat mensen na drie jaar nog steeds geen zekerheid over een vast contract krijgen, en hoe moeilijk het is om rond
te komen met een loon op het minimum terwijl alles duurder wordt. De VVD was niet aanwezig. Voor Vester bleek het een thuiswedstrijd. Vester: 'De bezuinigingen op de WSW moeten stoppen. Natuurlijk is het mooi als mensen ook buiten de EMCO een arbeidsplek vinden, wat iedereen bepleit. Maar werkgevers kijken vaak niet naar mensen en wat die allemaalwel kunnen. Ze laten het veel te vaak afweten om ook mensen met een arbeidsbeperking aan te nemen. De WSW blijft dus voorlopig broodnodig'.