Stichting Welzijn Doven Drenthe houdt subsidie

15 juni 2012

Stichting Welzijn Doven Drenthe houdt subsidie

Voor de rechter moest de Stichting Welzijn Doven Drenthe (SWDD) haar gelijk uiteindelijk halen. Maar het is gelukt! De komende twee jaar houdt de SWDD een subsidie voor de huisvesting van de organisatie. Het gaat om 24.507 Euro per jaar. De provincie kwam door tussenkomst van de rechter dan toch tot het besluit de SWDD vooralsnog te blijven steunen.

De SWDD is een vrijwilligersorganisatie die op allerlei vlak opkomt voor doven en slechthorenden in Drenthe. Cursussen (gebarentaal), voorlichting, onderling contact. En nog veel meer. Zie www.swdd.nl. ,,Reuze belangrijk.
De wereld ziet er echt heel anders uit, als je doof bent. Zo’n organisatie als de SWDD doet gewoon onmisbaar werk voor de honderden doven en slechthorenden in Drenthe’’, vindt SP-statenlid Erik van Eekelen. De SP heeft de SWDD dan ook gefeliciteerd met het behoud van de subsidie en vooral met de vasthoudendheid van de SWDD in de slag met de provincie.

oppositie niet wensten te horen. Wie is er nou eigenlijk doof?