Buschauffeurs protest

16 mei 2011

Buschauffeurs protest

HOOGEVEEN – Zo kan het niet langer. Het busvervoer in Hoogeveen en Meppel loopt spaak. Dat lieten personeelsleden van Connexxion Taxi Service (CTS) weten op een drukbezochte bijeenkomst zaterdagavond. De SP had chauffeurs en FNV-vakbondsbestuurder van Eijbergen uitgenodigd om melding te maken van de problemen waarmee reizigers en personeel geconfronteerd worden.

SP-Statenlid Louise Smits: ,,We kregen een treurig verhaal te horen. De slechte staat van de bussen, de uitval in de dienstregeling, het niet naleven van de CAO, schending van rij- en rusttijden. Problemen die al langere tijd aangekaart zijn bij het management. Het blijft echter bij vage beloften. Bovendien voelen sommige chauffeurs zich geïntimideerd door leidinggevenden.’’

Het regionale management van CTS was vanwege geplande vakanties niet aanwezig. De SP Drenthe wil daarom in overleg met de directie van Connexxion in Hilversum om de gemelde misstanden te bespreken en zo spoedig mogelijk tot verbeteringen te komen. Louise Smits: ,,Goed Openbaar Vervoer en goede arbeidsverhoudingen zijn in ieders belang. We geven de directie van CTS graag de gelegenheid met oplossingen te komen’’.