Landelijke manifestatie tegen kernenergie op 16 april in Amsterdam

2 april 2011

Landelijke manifestatie tegen kernenergie op 16 april in Amsterdam

Ik heb schoon genoeg van kernenergie, jij ook?

Een ongekend brede coalitie van organisaties en politieke partijen organiseert op zaterdag 16 april massaal protest tegen de bouw van nieuwe kerncentrales. De coalitie bestaat uit Borssele2Nee, DWARS, Greenpeace, GroenLinks, Jongeren Milieu Actief, Milieudefensie, Laka, Natuur & Milieu, de Natuur & Milieufederaties, Partij van de Arbeid, Partij voor de Dieren, Rood, SP, WISE en Urgenda.

Het is nu eindelijk eens tijd dat we kiezen voor schone energie. Nieuwe kerncentrales kosten miljarden en produceren afval waar we geen oplossing voor hebben. Over een ongeluk met een kerncentrale door stroomuitval hoeven we het niet meer te hebben hoe dat eruit ziet. Elke dag zien we de beelden uit Japan. Een schone veilige energievoorziening is waar onze generatie nu voor kan kiezen.

Kom met het openbaar vervoer naar de dam in Amsterdam op zaterdag 16 april van 13:00 tot 16:00. Kijk op www.schoongenoegvankernenergie.nl voor meer informatie.