SP-Drenthe stelt meldpunt OV-Chipkaart in

21 maart 2011

SP-Drenthe stelt meldpunt OV-Chipkaart in

Sinds kort is de OV-Chipkaart ook in Drenthe ingevoerd. De reiziger kan voortaan ook in deze regio overgaan op chippen. Op termijn zullen kaartjes als vervoersbewijs verdwijnen en hopen OV-bedrijven over te gaan op een OV-chipkaart. De SP-Drenthe houdt graag de vinger aan de pols bij de invoering.

De invoering van de OV-Chipkaart ging de afgelopen tijd elders in het land met een hoop problemen gepaard. Zo bleek het eenvoudig om de kaart te kraken en het saldo te wijzigen. Studenten kregen te maken met OV-kaarten die al snel kapot gingen. Er werden onjuiste bedragen afgeschreven. Enzovoort.

De OV-Chipkaart bleek verder op een aantal vlakken niet dezelfde gebruiksmogelijkheden te bieden. Bijvoorbeeld ontbreekt de 65+voordeelvariant.

De SP in Drenthe blijft graag op de hoogte van het succes of de problemen rond de invoering van de OV-Chipkaart in Drenthe. Op www.drenthe.sp.nl heeft de SP daarom een meldpunt ingericht speciaal voor klachten of complimenten rond de Chipkaart. Op die manier hoopt de partij zonodig snel aan de bel te kunnen trekken.