h

Hoogeveen intercitystation

23 februari 2011

Hoogeveen intercitystation

naam afbeelding

Tijdens een radio-interview op het station Hoogeveen legt lijsttrekker Philip Oosterlaak nog eens uit waarom het van belang is dat er een intercitystation gaat komen in Hoogeveen. "De NS doet graag wat ze wil, maar als het aan ons ligt houden we er een stokje voor", geeft Oosterlaak aan. "Momenteel stoppen er uit beide richtingen slechts één stoptrein en één intercity, die laatste moet volgens de NS plaats maken voor een stoptrein,", vervolgt Oosterlaak zijn verhaal, "en dat betekend dat passagiers niet meer rechtstreeks naar Schiphol kunnen".

En dat om nog geen anderhalve minuut tijdwinst om sneller van Groningen naar het Westen te reizen. De SP ziet liever dat station Hoogeveen er juist een extra intercitystop bij krijgt. Op deze manier zullen steeds meer reizigers de auto bij huis laten staan en gebruik gaan maken van het gemak dat Openbare Vervoer heet. In Groningen wordt zelfs geopperd om 4 intercitytreinen per uur te laten stoppen. En dat hoeft dan niet te betekenen dat het ten koste van de Drentse plannen moet gaan. Zelfs met vier intercitytops per uur, in beide richtingen, is het mogelijk om Hoogeveen aan te doen. Dat betekent dus dat er om het kwartier een trein kan stoppen, iedereen op het traject profiteert er dus van mee.

Op de achtergrond van de foto prijkt een speciale abrizuil van de SP, die op het station van Hoogeveen staat.

Overigens was Philip Oosterlaak niet de enige SP'er die op het station aanwezig was. Hoogeveense SP'er Jeroen Pomper was net klaar met het "besponzen" van alle fietsen op de stationsstalling.

U bent hier