NIC opnieuw in merkwaardig daglicht

23 februari 2010

NIC opnieuw in merkwaardig daglicht

ASSEN - Opnieuw aanwijzingen dat het NIC vanwege het incasseren van subsidies een scheve boekhoudkundige schaats reed. De SP heeft een brief toegespeeld gekregen waaruit blijkt dat het NIC ook met de post vrijwilligersvergoedingen in de boekhouding aan zou rommelen. Onbetaalde vrijwilligers stonden bij het NIC te boek als vrijwilligers die een onkostenvergoeding ontvingen. SP-statenlid Ko Vester: ,,Wat ons betreft alle reden de boekhouding bij het NIC nu eens een keer tot op de bodem uit te laten zoeken. We gaan hier opnieuw vragen over stellen. Opvallend is hetzelfde patroon dat bij de fraude rond de gehandicaptensport speelde, waar de provincie wel het OM inschakelde''.
De gemeente Tynaarlo heeft inmiddels verstrekte subsidies aan het NIC teruggevorderd, terwijl de provincie in de zaak van de ten onrechte verstrekte subsidie voor hindernissen, stallen en gelvloer doet alsof haar neus bloedt.

Klik hier voor deel document