SP steunt OR-Reestmond

18 februari 2009

SP steunt OR-Reestmond

Er komt een onderzoek naar misstanden bij Reestmond. Bij het wsw-bedrijf voor Meppel, Westerveld, Staphorst en De Wolden werken zo’n 700 mensen.
Werknemers van Reestmond hebben een reeks uiteenlopende klachten over hun bedrijf kenbaar gemaakt bij de OR. Klachten rond intimidatie op het werk, onjuiste procedures bij ontslag en ander kwesties die op geen enkel bedrijf thuis horen. De OR heeft het vertrouwen opgezegd in het beleid van de directie.

SP-statenlid Renee Westerhof: ,,De OR pleit voor een onafhankelijk onderzoek naar de klachten. Inmiddels heeft het bestuur van Reestmond dat toegezegd. Het onderzoek wordt uitgevoerd door MEDE, hetzelfde bureau dat ook ingeschakeld is bij Alescon’’. Westerhof is adviseur van de OR. De SP staat in nauw contact met de OR.

Het bestuur en de directie hadden eerder deze week hun visie op de kwestie in de krant uiteengezet. Inmiddels hebben ook de OR en de SP gereageerd. Renee Westerhof: ,,Voorop staat dat Reestmond voor alle wsw-ers een bedrijf moet zijn waar men met plezier aan het werk kan. Het is de verantwoordelijkheid van de betrokken gemeentes om daar op toe te zien. Wij hopen dat er snel maatregelen getroffen worden in het belang van het personeel’’.

Zie ook uitzending RTV DRENTHE