SP voerde actie bij Alescon Hoogeveen en Assen

27 november 2008

SP voerde actie bij Alescon Hoogeveen en Assen

Wie zoet is krijgt lekkers....wie stout is een rapport.

Vanmorgen stond de SP in Hoogeveen en Assen om 7.00 uur bij de poorten van Alescon. We stonden daar om na het zuur het zoet te brengen.Vrijwel alle mensen "van de vloer" namen een chocoladeletter van de SP gretig aan en waren vol lof over de SP.
Het viel op, dat het middenkader de letter niet wilde hebben. Zij zien de SP als schuldigen voor de onstane onrust.
In Hoogeveen was een inkoper die forse kritiek had op ons rapport van 19 mei jl. Zijn bezwaar:Statistisch gezien zou het niet kloppen. Er is hem behoorlijk van repliek gediend en toen liep hij weg.
Wat eigenlijk alles sloeg, was een uitspraak van een niet met name genoemd directielid uit Hoogeveen: Ik hoef die letter niet. De berichtgevingen zal megaschade aanrichten bij het personeel. We gingen natuurlijk even met hem in discussie. We vertelde hem dat een groot deel van het personeel blij was, dat er eindelijk iets naar buiten is gekomen en dat het uiteindelijk goed voor de mensen zou zijn. Hij was dat niet met me eens. Dat mag.
We waren snel door onze letters heen en In Hoogeveen is er nog snel wat bijgekocht.
Daar we moesten immers ook nog naar De Magneet en Stationrestauratie, waar Alesconmedewerkers werken. Ze wisten dat we zouden komen en we kregen gelijk net zoveel gratis koffie als we maar op konden, zo blij waren ze.
Zelfs bij de poort kregen we vanmorgen koffie van de werknemers. Fantastisch!!