Afscheid Anita Fronczek. Ron Esseveld nieuw statenlid

5 juni 2008

Afscheid Anita Fronczek. Ron Esseveld nieuw statenlid

ASSEN – In de SP-statenfractie vond een wisseling plaats.
SP-Statenlid Anita Fronczek besloot haar statenlidmaatschap te beëindigen. Zij wordt opgevolgd door Ron Esseveld.

Vice voorzitter Jan Langenkamp bedankte Fronczek namens het Drents parlement voor haar inzet. Ook memoreerde hij hoe het SP-Statenlid regelmatig pleitte voor minder geklets en meer heldere besluiten. ,,Is het een schip? Is het een roeiboot? Of is het een stuk wrakhout?’’, hield zij de Staten voor toen zij opnieuw een voorstel tegen het licht hield waar in de kritische ogen van Fronczek ging touw aan vast te knopen was, zo typeerde Langenkamp het SP-statenlid toen zij sprak over het stipje aan de horizon. Fronczek bedankte op haar beurt in haar afscheidsspeech alle Statenleden en de Griffie en hield de Staten nog eens voor dat de Staten niet alleen moet grommen als een gedeputeerde het af laat weten, maar ook door moet bijten. Fronczek was woordvoerder Financiën, Bestuur en Economie.

Nieuw in de Staten voor de SP komt Ron Esseveld. Esseveld was al commissielid Cultuur en Welzijn. Ook is Esseveld namens Drenthe lid van het landelijk bestuur van de SP.